Ett års uppehåll - det är ganska länge det

Det är nästan exakt ett år sedan jag skrev i min blogg. Varför? 
För att jag helt ärligt inte haft lust. Tid har jag haft, men inte lust. Min passion för att skriva har haft en liten paus. Men det kliar i fingrarna för jag kan ju inte låta bli att ge min åsikt om allt som händer i världen och runt om mig. 
 
Vart har jag varit i ett år?
Lite här och där. Mest i mina egna tankar - i de har jag funderat över vem jag är, vad jag vill och hur jag ska göra för att kunna göra det jag vill. 
Min gymnasieexamen är klar. Mina behörighetskompletteringar är klara. Min ansökan till universitet är inskickad. 
Jag är påväg ut i det där läskiga vuxenlivet - och det känns helt okej. 
 
Fokuset det senaste året har inte varit på att svamla och uttrycka en massa åsikter i en blogg, utan på att komma på vad jag vill göra. En stor fråga som krävt stora, komplexa tankar - eller okej, jag ska inte vara så allvarlig.
Så jävla komplext har det inte varit. 
 
Nåväl, nu har min skrivarlust kommit tillbaka. Jag bloggar däremot inte för att "tala till folket" eller för att jag är särskilt intresserad av att få uppmärksamhet. Jag bloggar/skriver ned en massa texter jag tycker är intressanta därför att jag tycker det är roligt. 
 
Det är roligt att ordbajsa, att känna sig kreativ och ..., ja, lite intelligent. Intelligent på ett pretentiöst vis. 
 
Alla kan låta smarta i ord - det är bara att ta fram ett synonymlexikon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: